dc.date.accessioned |
2014-05-08T09:36:40Z |
und |
dc.date.accessioned |
2017-10-24T12:23:41Z |
|
dc.date.available |
2014-05-08T09:36:40Z |
und |
dc.date.available |
2017-10-24T12:23:41Z |
|
dc.date.issued |
2014-05-08T09:36:40Z |
|
dc.identifier.uri |
http://radr.hulib.helsinki.fi/handle/10138.1/3702 |
und |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10138.1/3702 |
|
dc.title |
3D-animaation toteutus peliohjelmoinnissa |
fi |
ethesis.discipline |
Computer science |
en |
ethesis.discipline |
Tietojenkäsittelytiede |
fi |
ethesis.discipline |
Datavetenskap |
sv |
ethesis.discipline.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/1dcabbeb-f422-4eec-aaff-bb11d7501348 |
|
ethesis.department.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/225405e8-3362-4197-a7fd-6e7b79e52d14 |
|
ethesis.department |
Institutionen för datavetenskap |
sv |
ethesis.department |
Department of Computer Science |
en |
ethesis.department |
Tietojenkäsittelytieteen laitos |
fi |
ethesis.faculty |
Matematisk-naturvetenskapliga fakulteten |
sv |
ethesis.faculty |
Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta |
fi |
ethesis.faculty |
Faculty of Science |
en |
ethesis.faculty.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/8d59209f-6614-4edd-9744-1ebdaf1d13ca |
|
ethesis.university.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/50ae46d8-7ba9-4821-877c-c994c78b0d97 |
|
ethesis.university |
Helsingfors universitet |
sv |
ethesis.university |
University of Helsinki |
en |
ethesis.university |
Helsingin yliopisto |
fi |
dct.creator |
Tuulos, Natalia |
|
dct.issued |
2014 |
|
dct.language.ISO639-2 |
fin |
|
dct.abstract |
Animaatiotekniikat tarjoavat tehokkaita menetelmiä hahmojen ja jäykkien kappaleiden animoimiseen. Tutkielmassa kuvataan yleisemmät 3D-animaatiotekniikat unohtamatta muita edeltäneitä tekniikoita, tutustutaan grafiikkaluikuhihnaan ja luurankomalliin sekä käydään läpi peliresurssien hallintaan, luontiin, käsittelyyn ja talletukseen liittyviä asioita. Lisäksi tutkielmassa tutustutaan animaatiojärjestelmän jäsentelyyn ohjelmistoarkkitehtuurin näkökulmasta sekä esitellään Unreal- ja Unity-pelimoottorit ja niiden animaatiojärjestelmät. Tutkielman konstruktiivisessa osuudessa kuvataan molemmissa pelimoottoreissa toteutetut esimerkkisovellukset ja toteutukseen liittyvät kokemukset sekä tehdään kokemuksiin perustuva vertaileva analyysi. |
fi |
dct.language |
fi |
|
ethesis.language.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/languages/fin |
|
ethesis.language |
Finnish |
en |
ethesis.language |
suomi |
fi |
ethesis.language |
finska |
sv |
ethesis.thesistype |
pro gradu-avhandlingar |
sv |
ethesis.thesistype |
pro gradu -tutkielmat |
fi |
ethesis.thesistype |
master's thesis |
en |
ethesis.thesistype.URI |
http://data.hulib.helsinki.fi/id/thesistypes/mastersthesis |
|
dct.identifier.urn |
URN:NBN:fi-fe2017112252168 |
|
dc.type.dcmitype |
Text |
|